نظرت خلفى فوجدت نفسى اقف عند حافة الزمان

فلقد توقف بي قطار الزمان ولم يتحرك من هذا المكان
عندما نظرت ببصرى وجدت نفسى اقف فى محطة النسيان
فلقد انتهى زمنى ولم يعد قادرا انى يرانى اى انسان
لماذا لا يمكننى البقاء مع احبابى وترك الهموم والاحزان
لماذا ارى احبابى وهم لايرونى واراهم يبكوننى فى كل مكان
انهم يبكون لفراقى ورحيلى عنهم ام انا بالوهم حيران
ولماذا لايبكون لفراقى فقد كنت انا المنان
منان بالخير والعطاء فى صمت وجزائى احتسبه عند الرحمن
انى موجود ولكنكم لاترونى ولن اضعكم فى صفحات النسيان
وانى اطلب منكم تذكرى بالخير والدعاء لى بالرحمة والغفران

5 التعليقات:

maha el-lithy يقول...

صعبة اوى يا كنج

عارف احساس وحش جدا
انك تعيش تايه فى الزمان ده

تعيش فى متاهة الفكر وزحمة النسيان

تخاف تقرب من اللى بتحبهم لانك عارف ان الفراق اكيد هايكون

وتخاف تبعد عن اللى حبتهم
عشان خايف ينسوك

نصيحة منى
خليك دايما فاكر اللى حبوك
واوعى تنسى اللى نسيوك
وماحدش بينسى حد فاكره
ربنا يعينك

امير الاحزان يقول...

انا سعيد جدا ان حد فهم احد مقاصد الخاطرة
وجودك دايما بيسعدنى
عارفة
فعلا انا بخاف من الفراق
بخاف احب حد
عشان لو بعدت عنه مازعلش
كان نفسى اسعد اللحظات تفضل علطول
كل ماافتكرها بتحسر
بزعل
انا عارف ان دوام الحال من المحال
بس نفسى افضل مع الى بيحبونى وبحبهم
نفسى افضل جنبهم
نفسى اسمعهم ويسمعونى
اكملهم ويكلمونى
بس ياخسارة
الفراق لابد منه
وحاجة صاعبة فعلا انك تكون شايفهم وهما مش شايفينك
وانتا عمال تزعق وتقول
انا هنا معاكو
وهما مش سامعينك
احساس مؤلم
بس لابد منه!!!!!!!

مجد الدين يقول...

7lwa mnak she3reya kameela
fe3lan el tawahan fl donia karethy

E. Fekry يقول...

السعادة فى العطاء
التعاسة فى البكاء على الناس

بص يا امير الأحزان الخلصك حياتنا ديه فى كلمة واحدة

العطاء

ماتدورش على غيره لانك مش هتلاقى وهاتتعب جدا

لو جالك لغاية عندك برضه فكر بحذرقبل ماتسلم

عشان ما تاخدش عليه وترجع تتعب لما يقولك سلام

فكر فى المعنى ده وقولى رأيك.

امير الاحزان يقول...

مااحلى العطاء بدون الاخذ
فعلا الحياه بدون تضحية وعطاء ملهاش معنى
مااجمل انك تتواصل بالعطاء مع من تحب
او مع اى شخص
وان ترى بسمته نتيجة عطائك
شعوووووووووور رائع
لايضاهيه اى شعور
انصح الكل بتجربته
بشرط
العطاء بدون اخذ