فى يوم من الايام وجدتنى انظر لانعكاس صورتى

اتطلع لها واطيل النظر وفجاء وجدت شخص يحادثنى


هو:ياهذا لما تطيل النظر الى وبماذا تريد ان تخبرنى؟؟؟

انا:انت تعلم بكل شىء وبماذا اخبرك وانت منى!!!


هو:لا تتعجب نحن شخصين مختلفين واطمع ان تخبرنى

انا:مااكثر اخطائى وذنوبى لقد اضعت بهم عمرى


انا:ولقد القيت نفسى فى الظلمات واخذ الظلام عهدا بالا يتركنى

انا:اضعت الخير منى وتمسكت بالشر ,اقول لك ذلك ام لنفسى


هو:لاتلومن الا نفسك,كثيرا القيت عليك النصح وكنت لاتسمعنى

هو:حاولت كثيرا مخاطبتك و من شر تحذيرك, وكنت تهملنى


انا: لاتقسو على, فقد كنت لا ارى رجاء لاتظلمنى

انا: اريد ان ارجع للحق واريد ان ارى النور وكم اود من الظلام ان يدعنى


انا:لماذا اكتفيت بالنصح,وعندما سعيت للشر وللظلام لم تمنعنى

انا:لماذا تكتفى بالقاء اللوم على ,وعند الوقوع فى الشر تتركنى

وبعد كل ذلك تأتى وتأنبنى!!!!!!!!


وعلى ذلك

لا اعلم من انا وكيف كنت وكيف اكون وكم تبقى من عمرى!!!!

9 التعليقات:

عــاشـــــقة الصمــــــــــــــــت يقول...

طال غيابك عنا يا امير الاحزان
حتي اننا افتكرنا انك هجرتنا وتركتنا بلا كلمات

عوده قويه جدا

Nigm يقول...

الحمد لله
المهم ان الفترة السابقة ديه ماستمرتش اكتر من كدا و الا كنت حتندم عليها اكتر

و انعكاس ظلك اخره يوشوشك لكن ضميرك هوا اللي حينقذك فحاول تسمع صوته الصغير

:100100:

E. Fekry يقول...

انا: اريد ان ارجع للحق واريد ان ارى النور وكم اود من الظلام ان يدعنى

لما أقولك "مازلت أري النو"
ما تجيش تسودها في وشي !

كل سنة وانت طيب يا أمير الأحزان

بجد عجبتني جدا ...احساسها عالي

فعلا حسيت أن امير الأحزان هو من كتبها بروحه وليس قلمه

مختلفة ومميزة

بإذن الله ستري النور لنه موجود ولكن ليس أمام عينيك ولكنه بداخلك اعطه الفرصة فقط لينير ظلمات نفسك

وصدقني ستقدر

اعانك الله

وكل سنة وانت طيب

وافتكر اختك لما ربنا يصلح حالك كده وابقي تذكرني من صالح دعائك

:)

عيد سعيد

E. Fekry يقول...

ملحوظة صغيرة بس

ممكن تبقي تكتب بلون فاتح شوية او اوضح على الاسود

معلش لأنى اضطريت اظلل البوست عشان اقراءه

ضيوفك وقارفينك !

بانتظار كتباتك القادمة وستكون أكثر إشراقًا بإذن الله

:)

امير الاحزان يقول...

عاشقة الصمت

منورة
ومستحيل اسيبكم بعون الله

معاك حق ياعم نجم

نورنى وجودك يارديث
وتعليقك جميل وشكرا على الاطراء
حاضر
هغير اللون
انتى تؤمرى
وربنا يهديكم كلكم ويصلح بالكم
فى رعاية الله جميعا

E. Fekry يقول...

مبروك تجديد البلوج

وإن شاء الله الجوهر يناله التجديد كما هو في المظهر

بانتظار جديدك بإذن الله

امير الاحزان يقول...

الله يبارك فيكى
باذن الله
دعواتك

sunrise يقول...

لا اعلم من انا وكيف كنت وكيف اكون وكم تبقى من عمرى!!!!


اصعب احساس ممكن ان يمر على اى انسان..

حلوة اوى

Nehad Kassim يقول...

ناقضين رائعين

ولو مكنوش الاتنين موجودين فى كل نفس بشرية مكنش الانسان عرف يفرق بين الخير والشر وميعرفش يفرق بين الانسان اللى بيسيطر عليه "هو" او "انا"

كلاااام جمييييل وده مش جواك انت بس :D